Vendégek voltunk Füleksávolyon

Nagy örömünkre az idén sikerült a dédelgetett terv és sávolyi gyerekek mehettek nyaralni testvértelepülésünkre, Füleksávolyra.
Augusztus 19-én, hétfőn reggel nagy izgalommal és várakozással indultunk neki az útnak. Több órás utazás után szerencsésen odaértünk a felvidéki Sávolyra. Nagy -nagy szeretettel fogadtak és finom ebéddel vártak bennünket. Ezután elfoglaltuk a szállást a helyi általános iskolában. Kipakoltunk és pihentünk egy kicsit. Délután jöttek a helyi gyerekek, akik közül sokakat ismerősként üdvözölhettünk. A pihenő után felmentünk a falu fölött elhelyezkedő Kercsik nevű dombra, ami a fekete kökörcsin védett élőhelye. Nagyon szép kilátás nyílik a falura, a völgyre. Este parázson, tárcsán sütögettünk, jóízűen fogyasztottuk el a finom vacsit.
Kedden autóbusszal kirándultunk Losoncra. Nagyon szép város, megnéztünk több helyi nevezetességet. Sok érdekes történetet, történelmi legendát hallottunk Böszörményi István helytörténésztől, aki lelkesen kalauzolt bennünket a városban. Nagyon meleg volt, jól esett a Városi Múzeum előtti párakapu alatt átsétálni. Ebéd után utaztunk Fülekre. Megnéztük a várat, körbesétáltunk, gyönyörködtünk a város panorámájában. Délutánra hazaérkeztünk, mert vendégeket vártunk. A Füleki Farkasok jöttek hozzánk íjászbemutatót tartani. Nagyon szuper volt, a bátrabbak ki is próbálhatták az íjászkodást. Vacsorára helyi nevezetes ételt, juhtúrós sztrapacskát készítettek nekünk a Sávolyi Sárkányok. Nagyon-nagyon finom volt! Ünnepélyes perceket éltünk át, amikor augusztus 20-a alkalmából elénekeltük együtt a magyar Himnuszt és lampiont engedtünk fel a magasba. Nagyon megható volt! Akinek volt még kedve, az készíthetett karkötőt, kulcstartót.
Szerdán elindultunk meghódítani a Magas-Tátrát. A Csorba-tóhoz utaztunk, de az esős, ködös időjárás miatt nem tudtuk a tervezett túrát teljesíteni, így egy rövidebb sétát tettünk a tónál. Sétánk elején láttuk a csúcsokat, ám mire körbe sétáltunk, teljesen ködbe burkolózott a Tátra. Csodálatos élmény volt így is az 1346 méter magasban, hiszen a jó levegő, a szép környezet mindenkinek nagyon tetszett. Este értünk haza, elfáradtunk, de vacsora után a gyerekek levezetésként még fociztak egyet.
Csütörtökön reggel nagy izgalommal készülődtünk, mert a már sokat emlegetett Bucsonyba, vagy inkább Bucsonyra túráztunk, ami mintegy 20 kilométer távolságot jelent oda-vissza, és 515 méter a szintkülönbség. A finom gulyást, amit autóval hoztak fel utánunk, ott fogyasztottuk el a tetőn. Ezen a délutánon teljesült a gyerekek egyik kívánsága, mert elmentünk fürödni Alsósztregova fürdőbe. Csúszdáztunk, strandoltunk és odahaza finom palacsinta várt bennünket vacsorára. Ezen az estén átadtuk az ajándékokat, amiket vittünk a vendéglátóinknak: gyerekeknek, felnőtteknek egyaránt. Mi is kaptunk ajándékot. Nagyon szép napot töltöttünk el ismét!
Pénteken reggeli után újra autóbuszra szálltunk és elutaztunk a Somoskői várhoz. Az előző éjszakai esőzés miatt a magyar oldalról tudtunk csak felmenni. Koszorút helyeztünk el a Petőfi kunyhóban, megmásztuk és bevettük a várat, fényképeszkedtünk a bazaltorgonánál. Az ebédet ott sütöttük tárcsán. Ilyen finom csirkeszárnyat és csirkecombot már nagyon régen ettünk! Ebéd után elmentünk Losoncra a kézműves- és kirakódó vásárt megnézni, vagyis elkölteni a pénzünket. (: Ami hellyel-közzel sikerült is mindenkinek. A vacsora tócsni volt, ami szintén helyi specialitás és nagyon finom.
Szombaton reggeli után indultunk hazafelé. Rengeteg élménnyel, örömmel, barátsággal, szeretettel gazdagodva jöttünk el vendéglátóinktól! Mindent nagyon köszönünk! Köszönjük minden felnőttnek, aki velünk töltötte a hetet, köszönjük mindenkinek, aki gondoskodott rólunk, főzött nekünk, ellátott bennünket. Köszönjük a gyerekeknek, hogy barátsággal, szeretettel vettek bennünket körül. Köszönjük mind a két község vezetőinek, hogy lehetővé tették, hogy létrejöjjön a tábor, az utazásunk!